Top
 

Hoogtetraining

Trainen op hoogte

Wil je 15% meer vet verbranden in 20% minder trainingstijd? De hoogtekamer van JPT biedt je deze mogelijkheid.

Hoogtetraining is een vorm van trainen die binnen de duursport vaak wordt gebruikt om fysiologische doelen te behalen. Je traint op hoogtes van 2700m tot 6000m. Wielrenners, hardlopers, schaatsers, atleten, voor alle sporters kan een hoogtetraining een toegevoegde waarde zijn en het prestatievermogen significant verbeteren.

Onze hoogtekamer is een afgesloten kamer waar een deel van de zuurstof uitgefilterd is. De hoeveelheid zuurstof in de ruimte kunnen wij voor je instellen. Hoe hoger je bent, hoe minder zuurstof je kan opnemen.

Voor wie is de hoogtekamer geschikt?

Hoogtetraining is voor iedereen! Naast de grote resultaten die je al boekt door op hoogte te verblijven, wordt hoogtetraining voornamelijk bij topsporters ingezet om bepaalde doelen te behalen voor hun eigen prestaties, maar ook om jezelf in elk seizoen een goede boost in trainingen te geven en snel resultaat te boeken. Daarnaast wordt het ingezet om na blessures weer snel de oude te zijn en zullen onze fysiotherapeuten de hoogtekamer ook vaak inzetten als behandelmethode.

Mensen met klachten als diabetes, astma, COPD, stofwisselingsaandoeningen, hoog cholesterol, Covid, hoge bloeddruk of overgewicht kunnen ook gebruik maken van de hoogtekamer om klachten te verhelpen. Tevens kunnen wij met een hoogte-masker werken waar 1-1 revalidatie training wordt gegeven om bovenstaande klachten te verminderen of verhelpen.

Elke training is onder begeleiding van één van onze specialisten die goed kijken naar jouw specifieke doelen en de trainingswijze hierop aanpassen.

Meer weten? Lees hier het wetenschappelijk onderzoek.

De voordelen op een rij

15% meer vetverbranding in 20% minder tijd.

Revalidatietraining met hoogtemasker.

Je wordt sneller, sterker en uitgeruster.

Goede voorbereiding voor een speciale wedstrijd.

Begeleide trainingsopbouw voor ieder uniek doel.

Wetenschappelijk en medisch verantwoord.

Het zuurstoftransport wordt verhoogd in het gehele lichaam.

De spieren krijgen sneller energie, wat zorgt dat we minder snel vermoeid raken en sneller herstellen.

Het hele lichaam gaat efficiënter met zuurstof om.

Aanmaak van endorfine, wat zorgt voor meer positiviteit en energie.